برای رسیدن به چیزهای بزرگ ابتدا باید آن را باور کنید.
کد خبر: ۱۴۲۶۹۱۸
تعداد بازدید : 40

آرسن ونگر ۲۲اکتبر ۱۹۴۹ (۳۰مهر ۱۳۲۸) در استراسبورگ به دنیا آمد. در ۲۰ سالگی توسط پدرش به تیم دسته سومی موتزیگ پیوست. ونگر فوتبالیست متوسطی بود. در سه سال آخر فوتبالش در آر سی استراسبورگ بازی کرد که در سال ۱۹۷۸ قهرمان لیگ یک شد. ونگر خیلی زود پس از قهرمانی در لیگ، در ۳۲ سالگی بازنشسته شد. اولین ماموریت مدیریتی ونگر در باشگاه  آ اس کن در لیگ۲ فرانسه انجام شد، جایی که او در سال ۱۹۸۳ به عنوان دستیار سرمربی کارش را آغاز کرد. عملکرد موفق او سبب شد در سال بعدش آلدو پلاتینی (پدر میشل پلاتینی)، ونگر را به عنوان سرمربی نانسی در لیگ یک توصیه کند. این نابغه تاکتیکی فرانسوی در ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۶ به عنوان سرمربی آرسنال منصوب شد، اما در تاریخ ۱ اکتبر همان سال به طور رسمی این سمت را بر عهده گرفت.

آرسن ونگر هم نخستین مربی غیر انگلیسی و هم طولانی‌ترین مربی تاریخ باشگاه فوتبال آرسنال است. ونگر در طی دوران طولانی مربیگری در آرسنال، بیش از هزار بازی در این باشگاه را رهبری کرده است. موفقیت‌های چشمگیر ونگر به عنوان سرمربی در تیم آرسنال او را به یکی از اسطوره‌های تاریخ این باشگاه تبدیل کرده است. در سال ۱۹۹۸ سیارکی توسط «ایان پی گریفین» که از طرفداران باشگاه فوتبال آرسنال است، کشف شد. گریفین نام این سیارک را «آرسن ونگر ۳۳۱۷۹» گذاشت تا ادای دینی به سرمربی تیم محبوبش باشد. این تنها سیارکی است که به نام یک مربی فوتبال نامگذاری شده است. ونگر در طول دوران مربیگری، رقیب سرسخت ژوزه مورینیو بود و آنها با یکدیگر چالش‌های بسیاری داشتند تا جایی که مورینو برای خطاب کردن ونگر از نام مستعار «فضول» استفاده می‌کرد! 

·        بین زمانی که موناکو را ترک کرد و سرمربی آرسنال شد، یک سال و نیم را در تیم ژاپنی ناگویا گرامپوس گذراند و برنده جایزه بهترین مربی سال شد.
·        در سال ۱۹۹۷ ونگر کتاب «روح فتح» را درباره فوتبال ژاپن نوشت.
·        آرسن ونگر ۲۲ سال سرمربیگری آرسنال را برعهده داشت.
·        به شش زبان مختلف فرانسوی، آلمانی، انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی و ژاپنی صحبت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها